Hulp aan crisisopvang vrouwen en kinderen in Tilburg

Kiwanisclub Tilburg - Hart van Brabant help crisisopvang vrouwen "code rood ".
De clubleden hebben met behulp van sponsoren spullen ingezameld voor de crisisopvang van vrouwen en kinderen "code rood". De nood is op dit moment erg hoog. De locatie kan 20 vrouwen met kinderen opvangen maar de nood is zo hoog dat er op dit moment 26 vrouwen met 20 kinderen wonen. Het principe "bad, bed brood" geldt hier ook. De opvang is sober, slaapkamers zijn niet groter dan een grote bezemkast. Er is geen geld voor extra dingen en zeker niet voor iets persoonlijks wat de kinderen voor zich zelf mogen houden. De meeste vrouwen zijn voor geweld in huiselijke sfeer gevlucht.

De vrouwen en kinderen die hier verblijven vallen onder "code rood" ofwel er is sprake van direct gevaar. Als ze het huis ontvluchten is er vaak geen tijd om iets mee te nemen.
Er was dringend behoefte aan setjes persoonlijke verzorging zoals tandenborstel, tandpasta, doucheschuim, maandverband , pampers in allerlei maten, etc maar ook goede kleding want sommige hebben alleen de kleren die ze aan hadden bij de vlucht uit huis.

Er was ook grote behoefte aan goed en duurzaam speelgoed en knutselspullen. Wat hebben een aantal mensen zich ingezet om de spullen die brood nodig waren bij elkaar te sprokkelen. Kinderkleding, speelgoed, luiers, maar liefst 2 fietsen, het was overweldigend. De Etos in Goirle heeft een doos vol " noodpakketten" gemaakt en heeft toegezegd als de voorraad op is een nieuwe levering verzorg wordt. We hebben hier echt een verschil kunnen maken voor kinderen die het al zo moeilijk hebben. Ons heeft het in ieder geval het echte kiwanisgevoel gegeven.